Зміст (програма) навчання за курсом «Пристрій і обслуговування вприськових бензинових двигунів»

Зміст курсу навчання «Пристрій і обслуговування вприськових бензинових двигунів»

1. Загальна інформація

1.1. способи вивчення

1.2. література

1.2.1. видавництво Autodata

1.2.2. видавництво Haynes

1.2.3. Видавництво «За кермом»

1.2.4. Каталоги виробників

1.3. Комп’ютерні інформаційні системи (бази даних)

1.3.1. система ElsaWin

1.3.2. Програма Olyslager WIS

1.3.3. Програмний комплекс ALLDATA

1.3.4. Інформаційний каталог Autodata CD

1.3.5. Програма Mitchell OnDemand

1.3.6. Програма Ford TIS

1.3.7. Система Bosch ESItronic

1.3.8. Програма Vivid WorkshopCD

1.3.9. програма CAPS

1.3.10. Електронна система VADIS

1.4. Керівництва по використанню

1.5. Основи електротехніки та електроніки

1.5.1. Напруга і струм

1.5.2. електричний опір

1.5.3. Провідникові матеріали та електроізоляційні матеріали (ізолятори)

1.5.4. Закон Ома

1.5.5. Електрична потужність

1.5.6. Послідовне і паралельне з’єднання резисторів

1.5.7. Фізико-хімічні ефекти при протіканні електричного струму

1.5.7.1. Тепловий ефект електричного струму

1.5.7.2. Електрохімічний ефект електричного струму

1.5.7.3. Магнітний ефект електричного струму

1.5.8. котушки

1.5.9. конденсатор

1.5.10. напівпровідники

1.5.10.1. терморезистор

1.5.10.2. діод

1.5.10.3. Діод Зенера (стабілітрон)

1.5.10.4. Інші типи діодів

1.5.10.5. транзистор

1.5.10.6. тиристор

1.5.10.7. інтегральні схеми

1.5.10.8. Логічні схеми

1.5.11. Мікро-ЕОМ

1.5.11.1. Мікро-ЕОМ в системах управління

1.5.12. мультиметр

1.5.12.1. Вимірювання опору

1.5.12.2. Вимірювання напруги постійного струму

1.5.12.3. Вимірювання сили постійного струму

1.6. Розвиток бортової діагностики

1.6.1. Історія розвитку

1.6.2. ISO – Міжнародна організація по стандартизації

1.6.3. SAE – Спільнота автомобільних інженерів

1.6.4. CARB – Каліфорнійська колегія повітряних ресурсів

1.6.5. EPA – Агентство з захисту навколишнього середовища

1.6.6. «Стандарт» OBD II

1.6.6.1. Основні документи

1.6.6.2. Технічні документи

1.6.6.3. визначення діагностики

1.6.6.4. Мета OBD II

1.6.6.5. Функції OBD II

1.6.6.6. визначення

1.6.6.7. можливості

1.6.6.7.1. діагностичний роз’єм

1.6.6.7.2. З’єднання з діагностичним приладом

1.6.6.7.3. обов’язкові функції

1.6.6.7.4. Відстеження коефіцієнта періодичності

1.6.6.7.5. Інформація для обслуговування

1.6.6.7.6. виключення, що допускаються

2. Загальне пристрій двигунів

2.1. Теоретичні основи отримання механічної енергії

2.1.1. Основні параметри робочих циклів

2.2. Класифікація

2.3. Механічний пристрій автомобільних двигунів

2.3.1. поршневі ДВС

2.3.1.1. Принцип роботи

2.3.1.2. газообмін

2.3.1.2.1. Чотиритактний робочий цикл двигуна

2.3.1.2.2. Зміна фаз газорозподілу

2.3.1.2.3. Двотактний цикл роботи двигуна

2.3.1.2.4. Збільшення кількості повітря, що подається в ДВС

2.3.1.3. конструкція

2.3.1.3.1. механізми

2.3.1.3.2. Системи запалювання і подачі палива

2.3.1.3.3. інші системи

2.3.1.3.4. Інші елементи конструкції

2.3.2. Роторний двигун Ванкеля

2.3.3. Двигуни на альтернативному паливі

2.3.3.1. Робота двигунів на газовому паливі

2.3.3.2. Робота двигунів на спиртовому паливі

2.3.3.3. Робота двигунів на водневому паливі

2.3.4. Порівняльна характеристика різних ДВС

2.3.5. Інші типи автомобільних двигунів

2.3.5.1. електродвигун

2.3.5.2. газотурбінний двигун

2.3.5.3. Двигун зовнішнього згорання (двигун Стірлінга)

2.4. Основні типи автомобільних ДВС

2.4.1. Двигун з іскровим запалюванням (двигун Отто)

2.4.1.1. Приготування робочої суміші

2.4.1.2. Підпалювання робочої суміші

2.4.1.3. Процес згоряння робочої суміші і його порушення

2.4.1.3.1. Основні параметри горіння

2.4.1.3.2. Фактори, що впливають на хід згоряння

2.4.1.3.3. Збої процесу згоряння

2.4.1.3.4. Детонація і детонаційна стійкість палива

2.4.1.3.5. Октанове число

2.4.1.3.6. причини детонації

2.4.1.3.7. вибухове горіння

2.4.1.3.8. Самозаймання (краплинне запалювання)

2.4.1.4. Ефективність на різних режимах

2.4.2. Двигун із запаленням від стиснення (дизельний ДВС)

2.4.2.1. сумішоутворення

2.4.2.2. Процес згоряння і його недоліки

2.4.2.3. Дизельне паливо

2.4.2.3.1. Займистість і цетанове число

2.4.2.3.2. Робота при низьких температурах

2.4.3. гібридні двигуни

2.4.3.1. Двигуни з пошаровим сумішоутворенням

2.4.3.2. Баки двигуни

3. Робочий процес бензинового ДВС

3.1. Приготування робочої суміші

3.1.1. Співвідношення кількості повітря і палива в горючої суміші

3.1.1.1. Стехіометрична, багата й бідна суміші

3.1.1.2. вікно економічності

3.1.1.3. Однорідність робочої суміші

3.1.2. управління топливоподачей

3.1.2.1. Порівняльна характеристика карбюратора і вприскування

3.1.3. принцип карбюрації

3.1.3.1. пристрій карбюратора

3.1.3.2. Карбюратор з механічним управлінням

3.1.3.3. Карбюратор з електронним управлінням

3.1.4. принцип вприскування

3.1.4.1. Класифікація

3.1.4.1.1. Класифікація систем упорскування Bosch

3.1.4.2. Способи приготування робочої суміші

3.1.4.3. Пристрій одноточечного (центрального) упорскування

3.1.4.3.1. Система Mono-Jetronic

3.1.4.4. Пристрій багатокрапкового (розподіленого) упорскування

3.1.4.5. Механічне управління уприскуванням

3.1.4.5.1. Система K-Jetronic

3.1.4.6. Електронно-механічне управління уприскуванням

3.1.4.6.1. Система KE-Jetronic

3.1.4.7. Основні параметри різних систем механічного уприскування

3.1.4.8. Електронне урядування уприскуванням

3.1.4.8.1. Система L-Jetronic

3.1.4.8.2. Система LЕ-Jetronic

3.1.4.8.3. Система LU-Jetronic

3.1.4.9. Мікропроцесорне управління уприскуванням

3.1.4.9.1. Система LE3-Jetronic і LE4-Jetronic

3.1.4.9.2. Система LH-Jetronic

3.1.4.10. Інші функції систем управління уприскуванням

3.1.4.10.1. Управління роботою двигуна на холостому ходу

3.1.4.10.2. Електронне управління дросельною заслінкою (система EGas)

3.1.4.10.3. Електронне урядування тиском наддуву

3.1.4.10.4. Впускний трубопровід із змінною геометрією

3.1.4.10.5. Система зниження викидів парів палива

3.1.4.10.6. Система рециркуляції відпрацьованих газів (система EGR)

3.2. Спалювання робочої суміші

3.2.1. Система запалювання

3.2.2. Запалення робочої суміші

3.2.3. енергія запалювання

3.2.4. Виникнення іскрового розряду

3.2.5. Отримання високої напруги і накопичення енергії

3.2.6. момент запалювання

3.2.7. Запалювання і токсичність

3.2.8. Котушка запалювання

3.2.9. Свіча запалювання

3.2.9.1. функції

3.2.9.2. конструктивні вимоги

3.2.9.3. Конструкція свічки запалювання

3.2.9.4. краплинне число

3.2.9.5. Типи свічок запалювання

3.2.9.6. Зазор між електродами і пробивна напруга запалювання

3.2.9.6.1. шлях іскри

3.2.9.6.2. Напівповерхневий іскровий проміжок

3.2.9.6.3. полярність іскри

3.2.10. Батарейна система запалювання

3.2.10.1. розподільник запалювання

3.2.10.2. Контакти переривника

3.2.10.3. Механізми регулювання випередження запалювання

3.2.11. Транзисторна система запалювання

3.2.11.1. Безконтактно-транзисторна система запалювання

3.2.11.2. Генератор імпульсів індукційного типу

3.2.11.3. Генератор імпульсів на ефекті Холла

3.2.11.4. Електронні модулі запалювання

3.2.11.5. котушки запалювання

3.2.12. Конденсаторная система запалювання

3.2.13. Електронні системи запалювання

3.2.13.1. Робота системи

3.2.13.2. Обробка сигналів в ECU

3.2.13.3. Система запалювання з обертовим розподільником

3.2.13.4. Безконтактне розподіл запалювання

3.2.13.4.1. Системи з котушками запалювання на кожен циліндр двигуна

3.2.13.4.2. Системи з однією котушкою запалювання на два циліндра

3.2.14. Запобіжні заходи при використанні електронних систем запалювання

3.2.15. Система захисту двигуна від детонації

3.2.15.1. функції системи

3.2.15.2. Робота системи

3.2.15.3. Контроль детонації в двигунах з турбокомпресором

3.2.15.4. датчик детонації

3.2.15.5. функції контролю

3.3. Склад і токсичність відпрацьованих газів. екологічні показники

3.3.1. Відпрацьовані гази

3.3.1.1. повне згоряння

3.3.1.2. неповне згоряння

3.3.1.3. Побічні продукти згоряння

3.3.1.4. окислювачі

3.3.2. Властивості окремих компонентів відпрацьованих газів

3.3.2.1. Основні компоненти

3.3.2.2. Інші компоненти

3.3.3. Вплив сумішоутворення на викиди

3.3.4. Зниження токсичності відпрацьованих газів

3.3.4.1. Заходи щодо зниження токсичності

3.3.4.2. Очищення відпрацьованих газів

3.3.4.2.1. термічне дожигание

3.3.4.2.2. каталітичне дожигание

3.3.5. Контроль токсичності за допомогою лямбда-зонда

3.3.5.1. Система зі зворотним зв’язком для? = 1

3.3.5.2. Система зі зворотним зв’язком при? > 1 (збіднена суміш)

3.3.5.3. Кисневий датчик (лямбда-зонд)

3.3.5.3.1. Датчик з використанням діоксиду цирконію (? = 1)

3.3.5.3.2. Резистивний датчик (з використанням титану)

3.3.5.3.3. Датчик реєстрації бідних сумішей

3.3.5.3.4. широкосмуговий датчик

3.3.5.4. Зворотній зв’язок при регулюванні якісного складу суміші

3.3.6. Випробування автомобілів на токсичність

3.3.6.1. програма випробувань

3.3.6.2. стендові випробування

3.3.6.3. їздові цикли

3.4. Комбіноване управління двигуном

3.4.1. Комбінована система запалювання і вприскування палива

3.4.1.1. функціонування системи

3.4.1.1.1. Вихідні дані і розрахунок обумовлених величин

3.4.1.1.2. Функції електронного блоку управління (ECU)

3.4.1.1.3. виконавчі пристрої

3.4.1.2. Система Mono-Motronic

3.4.1.3. система Motronic

3.4.1.3.1. Управління уприскуванням і запаленням

3.4.1.3.2. інтегрована діагностика

3.4.1.3.3. схема системи

3.4.1.3.4. Датчики частоти обертання і ВМТ

3.4.1.3.5. Система Motronic 1.1-1.3

3.4.1.3.6. Система Motronic 1.7

3.4.1.3.7. Система Motronic 3.1

3.4.1.3.8. Система Motronic ME

3.5. Взаємодія з іншими системами і механізмами автомобіля

3.6. Система управління двигуном автомобілів ВАЗ

3.6.1. Загальний опис

3.6.2. Структурна схема

3.6.3. Розташування компонентів

3.6.4. контролер

3.6.4.1. Постійний запам’ятовуючий пристрій

3.6.4.2. Оперативний пристрій

3.6.4.3. Електрично програмований пристрій

3.6.4.4. Відключення і підключення

3.6.5. датчик детонації

3.6.6. Датчик температури охолоджуючої рідини

3.6.7. Датчик масової витрати повітря

3.6.8. Датчик положення дросельної заслінки

3.6.9. Датчик положення колінчастого вала

3.6.10. Датчик швидкості автомобіля

3.6.11. Датчик кисню в ОГ

3.6.12. СО-потенціометр

3.6.13. Автомобільна протиугінна система

3.6.14. Регулятор холостого ходу

3.6.15. Система уловлювання парів бензину

3.6.16. дросельний патрубок

3.6.17. каталітичний нейтралізатор

3.6.18. Система подачі палива

3.6.18.1. електробензонасос

3.6.18.2. Паливний фільтр

3.6.18.3. рампа форсунок

3.6.18.4. паливні форсунки

3.6.18.5. Регулятор тиску палива

3.6.19. Система запалювання

3.6.19.1. Загальний опис

3.6.19.2. модуль запалювання

3.6.19.3. гасіння детонації

3.6.20. Режими управління подачею палива

3.6.20.1. Запуск двигуна

3.6.20.2. Режим продувки «залитого» двигуна

3.6.20.3. Робочий режим управління топливоподачей

3.6.20.4. Збагачення при прискоренні

3.6.20.5. Збагачення на високій потужності

3.6.20.6. Збіднення при зниженні навантаження

3.6.20.7. Відключення подачі палива при гальмуванні двигуном

3.6.20.8. Компенсація зміни напруги акумуляторної батареї

3.6.20.9. Відключення подачі палива

4. Діагностування і обслуговування

4.1. Устаткування для діагностування та обслуговування

4.1.1. Прилади для аналізу відпрацьованих газів

4.1.2. Підключення до ЕБУ автомобіля

4.1.2.1. діагностика двигуна

4.1.2.2. Інтегрована бортова діагностика (для сканера)

4.1.2.3. Тестування електронних систем (осциллографом)

4.1.3. Прилади діагностування автомобілів ВАЗ

4.1.3.1. Сканер-тестер

4.1.3.2. Тестер датчиків

4.1.3.3. Сканер як приставка до персонального комп’ютера

4.1.4. Устаткування поста діагностики автосервісу

4.1.4.1. Необхідний і достатній комплект обладнання

4.1.4.2. Комплект обладнання для поглибленої діагностики електронних систем управління

4.1.5. Види діагностичного обладнання

4.1.5.1. мотортестер

4.1.5.1.1. Функціональні можливості

4.1.5.1.2. способи підключення

4.1.5.1.3. Області застосування в автодіагностиці

4.1.5.1.4. Огляд ринку

4.1.5.2. сканер

4.1.5.2.1. дилерські сканери

4.1.5.2.2. мультибрендові сканери

4.1.5.2.3. способи підключення

4.1.5.2.4. Функціональні можливості

4.1.5.2.5. Області застосування в автодіагностиці

4.1.5.2.6. Огляд ринку

4.1.5.3. газоаналізатор

4.1.5.3.1. види газоаналізаторів

4.1.5.3.2. способи підключення

4.1.5.3.3. Області застосування в автодіагностиці

4.1.5.3.4. Огляд ринку

4.1.5.4. Workstation

4.1.6. Прилади для вимірювання тиску і розрідження

4.1.6.1. Набори для виміру тиску палива

4.1.6.1.1. способи підключення

4.1.6.1.2. Області застосування в автодіагностиці

4.1.6.1.3. Огляд ринку

4.1.6.2. Вакуумметри і вакуумні помпи

4.1.6.2.1. способи підключення

4.1.6.2.2. Області застосування в автодіагностиці

4.1.6.2.3. Огляд ринку

4.1.6.3. Компресометри і пневмотестери

4.1.6.3.1. способи підключення

4.1.6.3.2. Області застосування в автодіагностиці

4.1.6.3.3. Огляд ринку

4.1.7. Спеціалізований автомобільний осцилограф

4.1.7.1. способи підключення

4.1.7.2. Області застосування в автодіагностиці

4.1.7.3. Огляд ринку

4.1.8. Імітатор сигналів датчиків

4.1.8.1. способи підключення

4.1.8.2. Області застосування в автодіагностиці

4.1.8.3. Огляд ринку

4.1.9. Професійні технічні інформаційні бази даних

4.1.9.1. Autodata

4.1.9.2. Olyslager-WIS

4.1.9.3. ESItronic Bosch

4.1.9.4. Equiptech CAPS

4.1.9.5. Mitchell OnDemand

4.1.9.6. Vivid Workshop

4.1.9.7. Volvo Aftersales Diagnostics and Information System, VADIS

4.1.9.8. Electronic Service Information System, ELSA

4.1.10. Устаткування для обслуговування систем уприскування

4.1.10.1. Ультразвукове очищення форсунок систем уприскування

4.1.10.1.1. Стенди для ультразвукового очищення і перевірки форсунок уприскування

4.1.10.1.2. Функціональні можливості

4.1.10.1.3. способи підключення

4.1.10.1.4. Області застосування в автодіагностиці

4.1.10.1.5. Огляд ринку

4.1.10.2. Рідинна (хімічна) очистка системи упорскування

4.1.10.2.1. Установки для очищення

4.1.10.2.2. Функціональні можливості

4.1.10.2.3. способи підключення

4.1.10.2.4. Області застосування в автодіагностиці

4.1.10.2.5. Огляд ринку

4.1.10.3. Очищення клапанів і камери згоряння

4.1.10.3.1. способи підключення

4.2. Аналіз електричних сигналів

4.2.1. Перевірка електричних ланцюгів осциллографом

4.2.1.1. форми сигналів

4.2.1.1.1. Сигнал постійної напруги

4.2.1.1.2. Сигнал змінної напруги

4.2.1.1.3. Частотно-модульовані сигнали

4.2.1.1.4. імпульсні сигнали

4.2.1.1.5. кодові сигнали

4.2.1.2. Інтерпретація форми сигналу

4.2.1.2.1. напруга

4.2.1.2.2. Частота (період)

4.2.1.3. Перевірка компонентів

4.2.1.3.1. форсунки

4.2.1.3.2. індуктивні датчики

4.2.1.3.3. Клапан управління холостим ходом

4.2.1.3.4. кисневий датчик

4.2.1.3.5. датчик детонації

4.2.1.3.6. Підсилювач імпульсів запалювання

4.2.1.3.7. Первинна обмотка котушки запалювання

4.2.1.3.8. Електронні блоки управління

4.2.2. Аналіз сигналів осцилоскопа

4.2.2.1. головний екран

4.2.2.2. Термінологія

4.2.2.3. абревіатури

4.2.2.4. типи сигналів

4.2.2.5. частота

4.2.2.6. Вторинне запалення (ланцюг високої напруги)

4.2.2.7. Первинне і вторинне запалювання (ланцюга високої та низької напруги)

4.2.2.8. електронне запалювання

4.2.2.9. тестування струму

4.2.2.10. Одночасне відображення сигналів

4.2.2.11. запалювання GM

4.2.2.12. Датчик положення коленвала

4.2.2.13. датчик детонації

4.2.2.14. Датчик положення розподільного

4.2.2.15. датчики температури

4.2.2.16. Датчик положення дросельної заслінки

4.2.2.17. Датчик тиску у впускному колекторі

4.2.2.18. Датчик масової витрати повітря

4.2.2.19. форсунки

4.2.2.19.1. Форсунки з утриманням

4.2.2.19.2. Форсунки бошівських типу

4.2.2.19.3. форсунки PNP

4.2.2.19.4. Перевірка форсунок

4.2.2.20. Датчик кисню

4.2.2.20.1. тестування датчика

4.2.2.21. паливні насоси

4.2.2.22. Генератор змінного струму

4.2.2.23. Регулятор холостого ходу

4.2.2.24. Датчики обертання колеса АБС

4.2.2.25. Падіння напруги

4.2.2.26. Тест напруги харчування

4.2.2.27. розрив ланцюга

4.2.2.28. Синхронізація сигналу

4.3. Пошук і усунення несправностей

4.3.1. типи несправностей

4.3.2. Система K-Jetronic

4.3.2.1. Перевірка дозатора-розподільника

4.3.2.2. Перевірка і регулювання тиску подачі палива

4.3.2.2.1. Перевірка продуктивності насоса

4.3.2.3. Перевірка керуючого тиску

4.3.2.4. Перевірка залишкового тиску

4.3.2.5. Перевірка регулятора керуючого тиску

4.3.2.6. Перевірка робочих форсунок (інжекторів)

4.3.2.7. Перевірка пускової форсунки

4.3.2.8. Перевірка термореле

4.3.2.9. Перевірка клапана додаткової подачі повітря

4.3.2.10. Перевірка всієї системи упорскування

4.3.3. Система KE-Jetronic

4.3.3.1. зовнішній огляд

4.3.3.2. Перевірка гідравлічної частини системи упорскування

4.3.3.2.1. Перевірка тиску палива в системі

4.3.3.2.2. Перевірка тиску в нижніх камерах диференціальних клапанів

4.3.3.2.3. Перевірка керуючого тиску при припиненні подачі палива

4.3.3.2.4. Перевірка керуючого тиску при збагаченні суміші

4.3.3.2.5. Перевірка залишкового тиску

4.3.3.2.6. Перевірка дозатора-розподільника

4.3.3.2.7. Перевірка клапана додаткової подачі повітря

4.3.3.2.8. Перевірка пускової форсунки

4.3.3.3. Перевірка електричних елементів системи

4.3.3.3.1. Перевірка датчика температури охолоджуючої рідини

4.3.3.3.2. Перевірка збагачення суміші при прискоренні

4.3.3.3.3. Перевірка збагачення суміші при повному навантаженні двигуна

4.3.3.3.4. Перевірка збагачення суміші під час пуску двигуна

4.3.3.3.5. Перевірка регулятора холостого ходу

4.3.3.4. Регулювання вмісту окису вуглецю (СО) у відпрацьованих газах

4.3.4. Система «L-Jetronic»

4.3.4.1. Запобіжні заходи

4.3.4.2. Паливний насос

4.3.4.3. пускова форсунка

4.3.4.4. Перевірка робочих форсунок

4.3.4.5. Регулювання холостого ходу двигуна

4.3.5. Система «LН-Jetronic»

4.3.5.1. Перевірка форсунок

4.3.5.2. Перевірка вимірника маси повітря

4.3.5.3. Перевірка і регулювання вимикача положення дросельної заслінки

4.3.6. Перевірка системи запалювання

4.3.7. Перевірка механічних систем

4.3.8. Дослідження за допомогою діагностичного обладнання

4.3.9. Електронна система управління двигуном ВАЗ

Корисне Зміст (програма) навчання за курсом «Пристрій і обслуговування вприськових бензинових двигунів» Injector.ua 2024-11-07 1