Регулювання та налаштування теплових зазорів клапанів у Києві
ГБО та збереження клапанів двигуна. Методи виключення прогару клапанів
Найбільш поширена тема обговорення серед майбутніх наших клієнтів та тих, хто вже встановив ГБО (газобалонне обладнання) на свої автомобілі – це збереження клапанів двигуна та методи виключення прогару клапанів.
Недостатня підготовка багатьох сервісів до більш точним роботам призводить до того, що штатну роботу з регулювання клапанів багато автоцентрів не виробляють або виставляють за ці послуги безглуздий рахунок.
Існує така думка, що під час експлуатації автомобіля, оснащеного системою ГБО відбувається просідання клапанів. Згодом зазори клапанів зменшуються, що може спричинити прогорання клапана і, відповідно, ремонт головки блоку циліндрів. У зв’язку з цим багато хто з установників ГБО рекомендують в обов’язковому порядку проводити профілактику теплових зазорів клапанів кожні 30-50 тис.км пробігу в залежності від марки автомобіля та стилю їзди.
Це частково і зовсім в іншій інтерпретації можна визнати істиною:
Факт №1
Не всі автомобілі потребують регулювання клапанів. Якщо у двигуні вашого автомобіля використовуються гідрокомпенсатори, регулювати зазори клапанів немає необхідності. За вас це зроблять гідрокомпенсатори. Найбільш поширені такі двигуни в німецькому автопромі через специфіку експлуатації автомобілів на автобанах (можливість їзди без обмеження швидкості).
Факт №2
Проблеми з усадкою сідел клапанів і прогаром виникають в автомобілях, які їздять на підвищених швидкостях довгий час (режим траса) або часто буксирують причепи (з гранично допустимим завантаженням). У таких режимах двигуни зазнають надлишкових температурних навантажень і в результаті чого страждають клапани і сідла.
Рада:
Щоб уникнути неприємностей, ви можете просто не допускати швидкості вище 130 км/год. Це на 80% знімає питання передчасного зносу клапанів та необхідності їх регулювання.
Як себе проявляють у роботі двигуна клапана зі зменшеними зазорами?
Якщо ви помітили у роботі вашого автомобіля:
- важкий запуск на гарячу або з холодним двигуном
- нестійку роботу двигуна (перепустки запалювання, двигун «троїт»)
- втрату потужності автомобіля при їзді;
- збільшення витрат палива;
Ми рекомендуємо провести діагностику газової апаратури і при виключенні несправностей ГБО, перевірити теплові зазори клапанів. Якщо виникло питання про необхідність регулювання клапанів Вкрай важливо не допускати подальшу експлуатацію автомобіля, а виконати цю процедуру якомога раніше.
Цікаво, що досвід спілкування з власниками даних автомобілів показав наступне: при виявленні вищезгаданих симптомів, звернувшись на спеціалізовану станцію для усунення цих проблем, діагностика показувала пропуски запалювання в тому чи іншому циліндрі. У цьому пропонували: заміни свічок запалювання; чищення чи заміну форсунок; заміну котушок запалювання; заміну свічкових проводів і дуже рідко, коли пропонували перевірити теплові зазори клапанів. Досвід наших фахівців показує, що з 10 звернень, 8-ми потрібно регулювання зазорів клапанів
Чому не можна їздити зі зменшеними зазорами клапанів?
Чому? На автомобілі з порушеними зазорами клапанів процес зносу прискорюється в геометричній прогресії і з кожним додатковим кілометром у вас збільшується ймовірність проведення дорогого ремонту головки блоку циліндрів. Це відбувається через те, що клапан (як впускний, так і випускний) нещільно прилягає до поверхні головки двигуна і в такому стані: відбувається менша віддача тепла клапаном – через відсутність щільності між клапаном і сідлом клапана просочуються вихлопні гази і додатково нагрівають поверхні. Якщо ви помітили у роботі вашого автомобіля:
Існує три типи штовхачів клапанів, які використовуються в сучасних двигунах
- Двигуни, оснащені штовхачем клапана системи (гідро-компенсатор) — цей тип регулювання не потребує.
- Двигуни, оснащені механічним регулюванням теплових зазорів клапанів (тип коромисло) — вимагають перевірки кожні 30-50 тис. км пробігу та при необхідності їх регулювання.
- Двигуни, оснащені механічною системою штовхачів клапанів (типу склянку або шайба) — також вимагають перевірки теплових проміжків клапанів і, якщо потрібно, регулювання проміжків.
Двигуни, оснащені механічною системою штовхачів клапанів (тип склянка або шайба)
На двигунах даних систем регулювання клапанів досить ємний та дорогий процес, пов’язаний із заміною штовхачів (склянок, шайб) потрібного розміру. Оскільки даних штовхачів потрібного розміру немає у наявності складі, він стає ще тривалим. Не менше 2-3 тижнів, а насправді місяць і більше. Вам запропонують і швидший варіант: приїхати зробити заміри зазорів, замовити штовхачі необхідних розмірів, і через місяць, коли вони прибудуть, знову приїхати і вже зробити їхню заміну. Не забудьте додати вартість штовхачів, а це від 80 до 500 грн. за одну штуку, залежно від марки автомобіля. Їх може знадобитися щонайменше десять. При цьому Вам ніхто не дасть гарантії того, що за цей місяць з Вашими клапанами все буде гаразд, вони не прогорять і ремонт головки блоку циліндрів Вам не знадобиться.
То що ж виходить? Що на авто з цим типом двигуна експлуатувати ГБО невигідно?
Для вирішення цього завдання, у 2010 році було створено робочу групу спеціалістів з Транспортного Національного Університету, Київського Політехнічного Університету; Київського авіаційного заводу, а також практикуючих фахівців з ремонту та технічного обслуговування автомобілів вищої категорії.
В результаті було проведено ряд досліджень та створено ефективний метод регулювання теплових зазорів клапанів, який не вимагає великих фінансових витрат і, залежно від марки авто, скорочує час робіт до 1-3 днів.
Корисне Регулювання та налаштування теплових зазорів клапанів у Києві