Регулювання обертів холостого ходу.
У карбюраторних двигунах холостий хід налаштовується і регулюється безпосередньо на заводі і подальшої регулювання не потребує.
Винятково у випадку підвищеного вмісту СО у камері та невідповідності нормам внаслідок тривалої експлуатації карбюратор підлягає регулюванню.
Карбюратор
Перед перевіркою та безпосередньою регулюванням усі наявні системи та деталі повинні бути у ідеальному стані. А саме:
-
рівень масла та охолоджувальної рідини має відповідати нормі;
-
вакуумні шланги обов’язково герметично підключені;
-
система забору повітря має бути герметичною;
-
компресія циліндрів повинна відповідати нормі;
-
система рециркуляції відпрацьованих газів має працювати бездоганно;
-
дросельна заслінка повинна адекватно закриватися і відкриватися;
-
заряд акумулятора повинен бути повним.
Порядок виконання
-
Якщо встановлено сервоуправління, передні колеса потрібно поставити у середнє положення. Також автомобіль слід встановити на ручне гальмо.
-
Вимкнути всі прилади, що споживають електроенергію (наприклад, вентилятор обігрівача, фари, обігрів заднього скла тощо).
-
Вимкнути вентилятор охолодження.
-
Прогріти двигун до середньої робочої температури. Під час регулювання двигун має зберігати основну робочу температуру, тобто при паузах його слід повторно запускати для прогріву.
-
Обороти двигуна на холостому ходу повинні бути не менше 1000 об/хв.
-
Встановити тахометр відповідно до інструкції з експлуатації.
-
Завести двигун і перевірити достатній рівень палива з боку оглядового віконця карбюратора.
-
Розігнати двигун протягом 2–3 хвилин до 2000–3000 об/хв, після чого перевести на холостий хід на одну хвилину.
-
Зняти показання тахометра на холостому ходу. Кількість обертів повинна знаходитися в межах 750 ±50 об/хв.
-
Якщо оберти холостого ходу не відповідають нормі, необхідно повертати регулювальний гвинт до досягнення потрібного значення.
Якщо відрегулювати оберти холостого ходу неможливо, а всі системи у нормальному стані, може знадобитися заміна карбюратора.
У автомобілях без каталізаторів регулювання холостого ходу проводиться так само, як і з каталізатором.
Винятково у випадку підвищеного вмісту СО у камері та невідповідності нормам внаслідок тривалої експлуатації карбюратор підлягає регулюванню.
Регулювання вмісту СО у карбюраторі
-
Заглушити двигун. Тахометр залишити підключеним.
-
Відключити штекер лямбда-зонда на кришці випускного колектора. Відключити другий штекер клапана регулювання забору повітря, що знаходиться праворуч від котушки запалювання перед стійкою підвіски.
-
Справа, біля теплового захисного екрану випускного колектора, можна побачити заборну трубку датчика для визначення вмісту СО. Зняти ковпачок датчика та підключити прилад для вимірювання СО згідно з правилами. З’єднання трубки і вимірювального приладу має бути герметичним.
-
Завести двигун, розігнати його до 2000–3000 об/хв, після чого повернути на холостий хід. Зняти і прочитати показання приладу.
Показане значення повинно бути в межах 1 ±0,5%. Якщо вміст чадного газу не відповідає нормі, слід обертати регулювальний гвинт у блоці дросельних заслінок. Цей гвинт закритий пломбою, щоб уникнути несанкціонованого обертання. Для зняття пломби необхідно демонтувати карбюратор, тому операцію слід проводити у спеціалізованій майстерні.
При самостійному ремонті пломбу не можна свердлити глибоко. Після зняття пломби встановіть карбюратор на місце та обертайте гвинт звичайною викруткою до досягнення потрібного значення СО. Після змін повторно перевірте холостий хід та встановіть нову пломбу. Демонтаж карбюратора повторно не потрібен.
Корисне Регулювання обертів холостого ходу.