Клапан холостого ходу (КХХ)

Електронний блок керування дозволяє автоматично регулювати роботу мотора при холостому ході за допомогою клапана такого ходу (КХХ), який встановлений у корпусі дросельної заслінки. Наш сервіс виконує роботи з чищення дросельних заслінок у Києві
Регулювання оборотів КХХ виконується з допомогою регулювання періодичності обертання колінчастого валу, здійснюваного завдяки дозування витрати споживаного повітря через обхідний канал і минаючи дросельну заслінку. Кроковий двигун КХХ управляється безпосередньо імпульсами, що надходять з електронного блоку керування. Відповідаючи на кожен імпульс ротор двигуна здійснює поворот на певний кут, впливаючи на запірний елемент клапана за допомогою гвинтового механізму і зміщуючи його щодо сідла. Зміна прохідного перерізу клапана, яке відбулося між сідлом та елементом замикання, забезпечує регульоване споживання повітря за допомогою обхідного каналу.
Завдяки КХХ ЕБУ може підтримувати певні частоти обертів при холостому ході. Їх значення відтворюються з пам’яті електронного блоку, містяться і зберігаються там у вигляді залежності від положення вимикача «Стоянка/нейтрал», тиску в системі кондиціювання, напруги акумуляторної батареї, швидкості автомобіля та температури рідини охолодження. ЕБУ регулює стан елемента замикання КХХ залежно від необхідної інтенсивності обертів холостого ходу, прогрітого до нормальної температури двигуна для різних станів його роботи (наприклад, коли кондиціонер працює/не працює, коли селектор АКП знаходиться в режимі «Рух» або «Стоянка»).
Значення встановленої частоти обертів при холостому ході двигуна зберігається в пам’яті ЕБУ навіть після вимкнення запалювання автомобіля.
Саме ці дані стають основою для ЕБУ у розрахунках становища КХХ зараз. Така послідовність ЕБУ запобігає виникненню залежності частоти обертів мотора при холостому ході від систематично повторюваних і випадкових факторів. Наприклад, таких як довільні відхилення дросельної заслінки від стандартного положення при вдавленій педалі акселератора або знос двигуна. Електронний блок управління підтримує збереження автоматичної частоти обертів мотора при холостому ході на рівні, що запитується. Одночасно з цим, при припиненні подачі живлення на блок управління може порушитися коректна робота двигуна при холостих оборотах. З цієї причини, при старті двигуна може виникнути необхідність частково натиснути на педаль газу, поки ЕБУ не стане автоматично контролювати двигун при холостому ході.
Частота обертів мотора на холостих залежить від кількості повітря, що використовується в колектор впуску. Ця загальна витрата є сумою споживаного об’єму повітря через прикриту дросельну заслінку, через КХХ та невелике споживання повітря вакуумними шлангами, які з’єднують впускний трубопровід та всілякі вакуумні пристрої. Початкова позиція дросельної заслінки при стиснутій педалі акселератора позначено та відрегульовано на заводі-виробнику, фіксуючись при цьому обмежувальним гвинтом. Така позиція заслінки забезпечує достатнє споживання повітря впускним трубопроводом для повернення елемента замикання КХХ в різні положення при автоматичній установці періодичності оборотів.
Варто враховувати, що використовується щодо даного двигуна, первинне положення дросельної заслінки не можна брати як положення, яке відповідає мінімальній частоті обертів холостого ходу. Головка ж обмежувального гвинта холостого ходу закрита ковпачком.
Слід пам’ятати, що категорично забороняється знімати захисний ковпачок гвинта обмеження та проводити регулювання. Некоректне регулювання може спричинити пошкодження корпусу дросельної заслінки або КХХ.
ЕБУ виконує оновлення калібрування положення елемента замикання КХХ після кожного запуску блоку запалювання та після того, як буде досягнуто швидкості понад 48 км/год при адекватному прискоренні. Процедура калібрування передбачає повне втягування елемента замикання, потім його випуск до закриття клапана і наступного часткового відведення від сідла клапана в необхідне положення.
Корисне Клапан холостого ходу (КХХ)