Не заводиться машина: що робити?

Якщо машина не заводиться – основними причинами зазвичай є відсутність іскри або палива. Коли виникає подібна проблема, схема дій водія приблизно однакова: перевірити іскру та працездатність паливної системи.
Немає іскри: що робити?
За відсутності іскри завести машину немає жодного шансу, тому рекомендують провести ретельну перевірку системи запалювання. Для цього дотримуйтесь наступного алгоритму дій:
- притиснути свічку до двигуна, дати кілька обертів стартером, щоб перевірити її на масу;
- використати мультиметр;
- провести діагностику п’єзоелектричним іскровим пробником (актуально для інжекторів).

Перевірка свічки запалювання мультиметром
Перевірка свічки запалювання мультиметром
Причин відсутності іскри кілька. Найпоширеніші — це залив свічок, їх вихід з ладу, втрата контакту, поломка модуля запалювання (котушки). Відсутність іскри може бути спричинена нагаром контактів, помилкою роботи електронного блока управління, несправністю комутатора.
Якщо проблеми не вирішуються вищевказаними діями, вам необхідно провести діагностику системи запалювання.
Не надходить бензин у карбюратор
Другою поширеною проблемою, через яку не заводиться двигун, є відсутність подачі палива, що може бути спричинено різними несправностями. У карбюраторних системах (в інжекторах все трохи складніше) перевірку та усунення проблем можна провести у «польових» умовах.
По-перше, перевіряємо справність свічок, наявність іскри. Якщо тут усе в порядку або проведена заміна свічок запалювання, значить проблема у тому, що на карбюратор не надходить паливо.
У карбюраторних паливних системах не так багато вузлів, тому перевірити їхню працездатність можна в гаражних умовах з відповідним набором інструментів.
Щоб перевірити, чому не надходить бензин у карбюратор, вам знадобиться набір викруток і гайкових ключів, ганчір’я, пластикова пляшка або інша ємність, автомобільний компресор. Дотримуйтесь елементарних правил безпеки: поруч має бути вогнегасник та повна відсутність відкритого вогню під час діагностики.
Рекомендуємо починати процес пошуку несправностей від найочевидніших (простих) і рухатися до більш складних:
- Перевірка паливного фільтра: можливо його забруднення призвело до відсутності подачі палива.
- Якщо подібна ситуація сталася взимку, при мінусовій температурі, є ймовірність льодової пробки, що утворилася внаслідок потрапляння води в бензопровід.
- Зверніть увагу на запах від машини, коли намагаєтесь її завести. Проблема може полягати у банальних витоках у місцях з’єднань паливної системи та, як наслідок — втраті тиску.

Паливний фільтр
Паливний фільтр
Ще однією з причин несправності може бути вихід з ладу бензонасоса або надмірне забруднення сітчастого фільтра біля штуцера в карбюраторі.
Щоб з’ясувати, чи так це, проведіть одну з наступних маніпуляцій:
- Знімаємо шланг подачі палива і вручну підкачуємо паливо. Якщо воно проявляється, значить насос у порядку, а несправності потрібно шукати в карбюраторі. Цей нехитрий спосіб покаже, що все від бака до насоса функціонує нормально.
- Беремо підготовлену пляшку або іншу ємність, наповнюємо її невеликою кількістю палива. Підключаємо до шланга його подачі та фіксуємо на висоті. Пробуємо запустити мотор. Успішно — значить проблема в межах бензобака, паливопроводу, фільтра або насоса.
Як завести машину на газі?
Машини з ГБО при старті запускаються на бензині і продовжують працювати, поки газовий редуктор не прогріється приблизно до 40 градусів. Йдеться саме про редуктор, а не двигун, оскільки температура останнього на 10-15 градусів вище, ніж температура газового редуктора. Від цього залежить ресурс роботи газової установки та коректність експлуатації загалом. Враховуйте цей факт, якщо налаштовуєте температуру переходу з одного виду палива на інший самостійно.
Але як бути в ситуаціях, коли машина з ГБО не заводиться на бензині через відсутність іскри або неподачу бензину в карбюратор? Чи можна щось зробити взагалі?
Звичайно, можна. Сучасне газобалонне обладнання передбачає опцію, яка так і називається — аварійний старт. Важливо підкреслити, що йдеться саме про аварійний, а не регулярний старт.
Холодний запуск двигуна на газі залежить від типу встановленого обладнання, але загалом однаковий для всіх машин з ГБО.
Процес відбувається наступним чином: при вимкненому запаленні натискаємо кнопку вибору виду палива і заводимо мотор.
Деякі газові установки вимагають іншого алгоритму дій при аварійному старті. Коли, наприклад, не заводиться Таврія, Сенс або інше авто на газі, натисніть кнопку вибору палива, після чого не запускайте двигун, а просто увімкніть запалювання. Зачекайте, поки на кнопці заморгнуть індикатори або пролунає звуковий сигнал, і тільки після цього заводьте автомобіль.

Кнопка вибору палива, яку необхідно натиснути для запуску на газі
Тепер ви знаєте як завести машину на газі без бензину у разі несправності основної паливної системи.
Погано заводиться на газі: що робити?
При встановленні ГБО водію розповідають, що спочатку машина буде заводитися на основному паливі, а потім — переключиться на газ. Але як бути, якщо машина погано заводиться на газі?
Якщо погано заводиться на газі карбюратор, рекомендуємо провести професійну діагностику газобалонного обладнання. Коротко відзначимо кілька причин некоректної роботи мотора.
Проблеми з ГБО 2 покоління:
- Двигун не працює, але газова суміш продовжує надходити. У такій ситуації потрібно відремонтувати редуктор, електромагнітний клапан, перевірити паливний перемикач на предмет відходу контактів та правильної роботи.
- Не заводиться на газі на холодну або з перебоями. Це може бути спричинено конденсатом на редукторі, забитими фільтрами, проблемою з налаштуванням вузла, коли в циліндри газ і бензин надходять одночасно.
- Газова суміш не подається в циліндри. Проблема криється у збої налаштувань швидкісного клапана, у його залипанні, закритому витратному вентилі, забитих фільтрах, газовій магістралі.
Не заводиться авто з ГБО 4 покоління?
- Редуктор має некоректні налаштування та надто знижену чутливість.
- Редуктор втратив герметичність.
- Тиск подачі надто високий/низький.
- Клапан пропускає або сильно засмітився.
- Проблема в блоці електронного керування.
- Стартер працює неправильно. Внаслідок цього не вистачає напруги для запуску електроклапанів.
- Проблема спричинена несправністю самого двигуна.
Існують й інші, у тому числі, дуже незначні неполадки для нормального запуску на газі. Але точну причину назвати та усунути іноді можна лише після професійної діагностики.
Підсумовуючи проблему: “чому не заводиться машина і що робити в таких випадках?”, рекомендуємо:
- перевірити свічки та наявність іскри;
- оцінити роботу основної паливної системи;
- провести професійну діагностику системи газобалонного обладнання.
Як показує практика, вирішити проблему з запуском можна простими способами або заміною відносно недорогих витратних матеріалів (свічок). Іноді достатньо прочистити забиті фільтри, усунути протікання.
Наявність або відсутність ГБО не є причиною того, що машина погано заводиться. Присутність газової системи в автомобілі навіть виручає: коли основна паливна система та її компоненти виходять з ладу. У такому випадку завестися на газі — оптимальна альтернатива, щоб дістатися до спеціалізованого СТО — місця діагностики та усунення неполадок із бензиновою паливною системою.
Корисне Не заводиться машина: що робити?